Leer hoe je je fanbase en e-maillijst opbouwt, zichtbaar wordt en meer bezoekers naar optredens trekt door advertenties in te zetten
DEUREN OPEN TOT ZONDAG 1 MAART 2020, 20.00 UUR
ER IS AL ZOVEEL MUZIEK...
Nu het steeds makkelijker wordt om muziek op te nemen en online te verspreiden, is het steeds lastiger om door de bomen het bos nog te zien. Er is zoveel.... Hoe val je op?
Het kan erg demotiverend werken als je niet de waardering en zichtbaarheid krijg die je muziek verdient. Door ál die anderen kun jij de juiste mensen niet bereiken. Als het je niet lukt om onder de aandacht te komen van mensen die je muziek waarderen, dan blijf je aanmodderen binnen je kring van familie, vrienden en kennissen. Zij vinden het meestal leuk omdat JIJ het bent, maar je mist dan de echte erkenning voor je muziek, echte fans!
Grote kans dat je je muziek probeert te promoten via optredens, social media en mails, maar het kan lijken alsof niemand je hoort. Misschien steek je er heel veel tijd en energie in maar komt er weinig voor terug. Je hebt weinig betrokkenheid, niet veel likes en het zijn altijd dezelfde (wel hele lieve) mensen die reageren.
Dit kan frustrerend zijn, maar laat je niet uit het veld slaan!
Veel muzikanten promoten zichzelf vooral offline: met optredens. Veel spelen, veel touren. Dat is LEUK, maar niet heel efficiënt. Het is ouderwets om te denken dat optreden de enige manier is om zichtbaar te worden. Als je je naamsbekendheid en fanbase alleen wil opbouwen met optredens, dan loop je tegen het kip-en-ei-verhaal aan: boekers willen je juist pas liever boeken als je die al HEBT!
Vroeger móésten bands wel veel optreden om gezien te worden, gelukkig hebben we nu iets om dit te doorbreken: social media advertenties. Hiermee kun je je naamsbekendheid en fanbase zélf laten groeien, al voor 1 euro per dag en je hebt je uitgaven volledig zelf in de hand door het pauzeren en opnieuw starten van campagnes. Als je hier consistent, slim en efficiënt mee aan de slag gaat, dan treedt je buiten je huidige kring en bouw je geleidelijk aan een steeds groter wordende én meer betrokken community rondom je muziek.
Hoe fijn zou het zijn als...
... je iedere dag, op een effectieve en efficiënte wijze, je fanbase laat groeien en nieuwe fans aantrekt?
... je zeer regelmatig nieuwe inschrijvingen krijgt voor je mailinglist?
... je online onverwachte enthousiaste berichtjes krijgt van mensen uit binnen- en buitenland?
... je een inzichtelijke en effectieve manier had om bezoekers naar je optredens te trekken?
... je ook tussen je optredens door contact hebt met super enthousiaste fans en zelfs een community rondom je muziek opbouwt?
Je zou je 'in control' voelen, vol positieve vibes en toekomstplannen voor je muziek!
BEN JIJ EEN MUZIKANT DIE VERDER WIL KOMEN DOOR MIDDEL VAN ADVERTENTIES? DAN IS MIJN METHODIEK F.I.R.E. PERFECT GESCHIKT VOOR JOU!
Bij het adverteren op social media is het belangrijk dat je rekening houdt met de psychologie die ook in het échte leven geldt, zodat je geen belangrijke stappen overslaat. In deze online training ontdek je hoe ik met mijn eigen band en andere muzikale klanten resultaten haal en leer je hoe je deze strategie kunt toepassen op je eigen muziek.
F.I.R.E. STAAT VOOR:
FANS =
INTERACTIE
Ga zélf de interactie aan, maar introduceer jezelf met 'swag': zorg voor een indirecte introductie en blijf weg van agressieve marketing. Volg de o zo belangrijke 'fanreis', ook in je advertenties, zodat je geen belangrijke stappen overslaat.
RELEVANTIE
Doordat je weet wie je ideale fan is, welke cultuur daar omheen hoort en wat hem of haar bezighoudt, kun je super specifieke doelgroepen bereiken en de juiste advertenties maken, waardoor je advertenties veel meer resultaten halen voor minder geld en je advertenties ook veel beter passen bij de mensen die ze te zien krijgen.
EIGENHEID
Ga voor een persoonlijke aanpak door middel van een passende tone-of-voice en voel aan waarin je je onderscheidt van je idolen. Leer van de beste voorbeelden, maar blijf altijd je authentieke zelf. Daar ga je de juiste mensen mee aanspreken. Hou ook rekening met de eigenheid van het kanaal waar je op adverteert. Hierdoor voelen je advertenties ook minder 'salesy'.
Door deze 3 elementen in te zetten tijdens het adverteren, bereik je potentiële fans waarvan een gedeelte gegarandeerd fan wordt!
Peter de Roeck (Roekie):
MIRANDA MELGER:
De testimonials op deze pagina zijn van deelnemers van het gehele coachingsprogramma F.I.R.E., waarvan deze kennis ook een onderdeel is.
INHOUD van de training
LES 1:
INSPIRATIEBRONNEN
Je gaat de juist advertentie-doelgroepen samenstellen aan de hand van de onderzoeksmethode die je in deze les leert.
Les 2:
Fanreis
Uitleg van de 'fanreis' en hoe je daar met advertenties op kunt inspelen zodat je geen belangrijke stappen overslaat.
Les 3:
avg-wet
Alle informatie over de AVG-wet, zodat je op de makkelijkste manier zelf beslissingen kunt maken mbt deze privacy wet.
les 4:
Facebook-pixel
Uitleg over de Facebook-pixel, waarom deze van enorm belang is en hoe je deze installeert en implementeert bij het adverteren.
les 5:
de basis
How-to info over de Facebook Business manager en kennis over de verschillende soorten én benodigde doelgroepen.
les 6:
video view ads
Een complete uitleg over hoe je met een Video View advertentie zichtbaar wordt bij de JUISTE mensen, incl. werksheet.
les 7:
Opt-in ads
Het totaalplaatje over hoe je met opt-in advertenties je mailinglijst opbouwt: je belangrijkste communicatiekanaal.
les 8:
optreden ads
Een specifiek stappenplan voor het inzetten van advertenties voor het aantrekken van meer bezoekers bij je optredens.
les 9:
bonus ads
2 bonus-advertentie strategieën: bereik advertenties (top-of-mind blijven bij je volgers) en aankoop advertenties (meer verkopen).
Jesse deledda (stompin' grounds):
Bart numan (toffe haan):
De testimonials op deze pagina zijn van deelnemers van het gehele coachingsprogramma F.I.R.E., waarvan deze kennis ook een onderdeel is.
IK BEN MIRJAM SIEBEN EN HELP MUSICPRENEURS OM HUN FANBASE OP TE BOUWEN DMV ONLINE MARKETING VOL ENTHOUSIASME!
Vanaf de middelbare school speel ik al in bands. In 2006 startte ik THE DIRTY DENIMS en daarmee hebben we tot nu toe al een hoop toffe ervaringen opgedaan, zoals Lowlands, De Wereld Draait Door, 3FM Serious Talent, Zwarte Cross en diverse supportshows.
Ik ben er achter gekomen dat er heel veel mogelijkheden zijn om zélf je fanbase op te bouwen. Een openbaring! Er zijn mensen die zeggen dat de muziekbranche is ingestort, maar ik zie meer kansen dan ooit.
Ik gun iedere muzikant een groeiende fanbase, met veel optredens en waardering. Én ik denk dat de muziekindustrie wel wat meer positiviteit kan gebruiken!
Daarom leer ik muzikanten hoe ze zélf hun muziek in de markt kunnen zetten. Hierdoor zijn ze niet meer afhankelijk van anderen, maar werken ze sámen met anderen aan hun muziekindustrie. Samen met een mentor en like-minded muzikanten.
Na de middelbare school heb ik m'n propedeuse voor MUSIC MANAGEMENT gehaald, maar ben ik daarna overgestapt naar COMMUNICATION & MULTIMEDIA DESIGN, omdat ik toch voelde dat m'n hart meer bij promotie ligt.
M'n stage bij MTV NETWORKS als webredacteur van www.mtv.nl deed me verlangen naar een baan die communicatie en muziek combineert. Na diverse werkgevers ben ik uiteindelijk gaan werken bij POPCENTRUM POPEI in Eindhoven op de promotie-afdeling.
M'n aandacht werd steeds meer getrokken naar Facebook-adverteren en e-mailmarketing. Het afgelopen jaren heb ik me volledig gedompeld in informatie, webinars, bijeenkomsten, (online) cursussen en podcasts, al dan niet speciaal gericht op de muziekindustrie. Op dat gebied ben ik een behoorlijke NERD geworden, ik vind het geweldig, haha! Daarnaast leer ik iedere dag weer wat er werkt en wat niet door het gewoon te DOEN voor m'n eigen band.
In m'n vrije tijd geniet ik er het meeste van om zélf op te treden, m'n eigen band te promoten en naar concerten te gaan.
WIL JIJ OOK ELKE DAG
NIEUWE FANS AANTREKKEN?
ADS ON F.I.R.E.
Introductieprijs t/m zo 1 maart 2020, 22.00 uur:
€ 247,-
€ 197,- ex btw
maarten tromp (bmi goes india):
brent kerkhofs (ambush):
wendy delbut (timeloop):
timo bee (timber):
De testimonials op deze pagina zijn van deelnemers van het gehele coachingsprogramma F.I.R.E., waarvan deze kennis ook een onderdeel is.