fbpx

online groepscoachingsprogramma f.i.r.e.

start volgende ronde: 24 augustus 2020

Leer hoe je meer fans, optredens en waardering krijgt

met online marketing

  • Maak jij goede muziek waarbij zowat alles klopt, maar schijnt niemand het op te merken?
  • Vind je het lastig om optredens te vinden?
  • Zou je een groter publiek willen bereiken?
  • Heb je behoefte aan meer waardering en impact?
  • Wil je meer bezoekers trekken bij optredens?

'AAN BLIJVEN KLOOIEN' IS FRUSTREREND EN DEMOTIVEREND

Als je weinig waardering voelt voor je muziek en je je doelen jaar na jaar niet haalt, werkt dat behoorlijk demotiverend. Het zal niet voor het eerst zijn dat een band of muzikant vroegtijdig stopt met muziek maken omdat het maar niet lukt om een fanbase op te bouwen. En dat is zonde, want vaak is er genoeg potentie en talent!

Als het je niet lukt om onder de aandacht te komen van mensen die je muziek waarderen, dan blijf je aanmodderen binnen je kring van familie, vrienden en kennissen. Zij vinden het meestal leuk omdat JIJ het bent, maar je mist dan de echte erkenning voor je muziek, echte fans!

Grote kans dat je je muziek probeert te promoten via optredens, social media en mails, maar het kan lijken alsof niemand je hoort. Misschien steek je er heel veel tijd en energie in maar komt er weinig voor terug. Bijvoorbeeld bij het boeken van (goed betaalde) optredens: je mailt je suf maar er komen maar weinig (positieve) reacties terug.

Dit kan frustrerend zijn, maar laat je niet uit het veld slaan!


Veel muzikanten hebben als hoofddoel: lekker veel optreden. Dat is het moment waarop alles samenkomt. Waar de 'rush' wordt gevoeld. Waar de connectie wordt gemaakt met het publiek. Begrijpelijk! Want dat heb ik zelf ook.

Het probleem bij het boeken van je eigen optredens is dat je vaak geen reactie krijgt. Ook heel herkenbaar. Wat ik overigens merk bij m'n eigen band is dat het steeds makkelijker wordt nu we zelf onze fanbase laten groeien. Natuurlijk krijg ik nog steeds niet altijd reactie, maar nu komen er ook optredens naar ONS toe!

Wat ik vaak hoor van muzikanten is dat ze optredens willen gebruiken voor het opbouwen van naamsbekendheid en een fanbase. En daar zit 'm het probleem: boekers willen je juist pas liever boeken als je die al HEBT! Een beetje zoals het kip-en-het-ei-verhaal dus.

Gelukkig hebben we nu iets om dit te doorbreken: online marketing. Hiermee kun je je naamsbekendheid en fanbase zélf laten groeien! Natuurlijk is het niet iets wat van de ene op de andere dag werkt. Maar als je hier consistent, slim en efficiënt mee aan de slag gaat, dan krijg je geleidelijk aan steeds makkelijker optredens.

Hoe fijn zou het zijn als...

... optredens (makkelijker) naar jou toe zouden komen.


... je iedere dag, op een effectieve en efficiënte wijze, je fanbase laat groeien en niet alleen nieuwe fans aantrekt, maar soms ook vrienden voor het leven. 


... je online onverwachte enthousiaste berichtjes krijgt van mensen uit binnen- en buitenland.

Je zou je gewaardeerd voelen, gehoord, positief en enthousiast!

Wat helpt om meer fans, optredens en waardering te krijgen:

  • Een strategie om een constante stroom nieuwe (potentiële) fans aan te trekken.
  • Kennis over jezelf, je muziek en je ideale fan.
  • De juiste mindset, die veel makkelijker de deuren opent naar meer fans, optredens en (media-)aandacht.
  • Een stappenplan dat rekening houdt met de menselijke psychologie.
  • Efficiënte tools om dit ook binnen jouw tijd en energie te doen.
  • Kennis over (en het implementeren van) positionering, planning, social media, merchandise en sales, social media advertenties en e-mailmarketing.

BEN JIJ EEN ONDERNEMENDE MUZIKANT DIE BEROEMD WIL WORDEN IN JE NICHE? DAN IS DE ONLINE TRAINING F.I.R.E. PERFECT GESCHIKT VOOR JOU! 

F.I.R.E. STAAT VOOR:

INTERACTIE
Ga zélf de interactie aan, maar introduceer jezelf met 'swag': zorg voor een indirecte introductie en blijf weg van agressieve marketing.

Door heel zichtbaar te zijn op de juiste online kanalen word jij snel beroemd in je genre en blijf je top of mind zodat je een constante stroom van fans krijgt.

RELEVANTIE
Doordat je weet wie je ideale fan is, welke cultuur daar omheen hoort en wat hem of haar bezighoudt, kun je super relevante content delen.

Daar creëer je aantrekkingskracht mee en bouw je aan een échte connectie die van twee kanten komt.

EIGENHEID
Ga voor een persoonlijke aanpak door middel van een passende tone-of-voice en voel aan waarin je je onderscheidt van je idolen.

Leer van de beste voorbeelden, maar blijf altijd je authentieke zelf. Daar ga je de juiste mensen mee aanspreken.

Door deze 3 elementen in te zetten voor je muziek, word je beroemd in je niche en krijg je échte waardering voor je muziek.

Peter de Roeck (Roekie):

NINALYNN:

Na het doorlopen van het programma heb jij:

  • Een marketingsysteem waarmee je op een voorspelbare basis de leukste fans aantrekt.
  • Een complete social media strategie waarmee je beroemd wordt in je niche.
  • Een stappenplan om doelen te stellen en te behalen.
  • Kennis over meetbare direct-to-fan marketing, waardoor je minder afhankelijk wordt van stakeholders in de muziekindustrie.

concrete resultaten

Koen z’n laatste video view advertentie liep echt super, vertelde hij. Op het moment van schrijven had de video 35.409 mensen bereikt, was 23.000 keer bekeken, had 477 likes, 169 comments en was 110 keer gedeeld! Dit allemaal in een vrij korte periode en met een budget van maar 1 euro per dag. Hij had sinds het plaatsen van de advertentie (afgelopen 28 dagen) ook 190 nieuwe pagina vind-ik-leuks! Hij zegt: “Het aanmaken van de juiste doelgroep is essentieel om de juiste mensen te bereiken. Bedankt om mij dit te leren waardoor ik nu zulke mooie resultaten behaal!"

Jesse beoordeelde z’n tevredenheid over de zichtbaarheid van z’n muziek bij de start van F.I.R.E. met een 5 en direct na voltooien van F.I.R.E. met een 8! Het gaf Jesse een kick om z’n niche te bepalen en vragen te stellen aan fans, vanwege de vele reacties. Hij krijgt nu ook steeds meer de opmerking 'jullie gaan wel echt goed ?”.

Aeilko ging in 90 dagen van ongeveer 950 volgers op Facebook naar 1308 volgers, voornamelijk door organische posts op z’n Facebook-pagina.

INHOUD van de training

Module 1:
Positionering

Je leert jezelf en je ideale klant tot in detail kennen en hoe je dit inzet voor je muziek.


Module 2:
PROMOTIE PLANNING

Je gaat aan de slag met je dromen en doelen en maakt een planning zodat promotie je daarin ondersteunt.

Module 3:
SOCIAL MEDIA

Je gaat je kanalen aanmaken / verbeteren, content delen die écht connectie maakt en de perfecte strategie implementeren.

Module 4:
ADVERTEREN

Leer hoe je je fanbase en

e-maillijst opbouwt, zichtbaar wordt en meer bezoekers naar optredens trekt.

Module 5:
E-MAILMARKETING

Relatie opbouwen met geïnteresseerden door middel van e-mail en ze zo laten groeien tot superfans.

Module 6:
merchandise

De juiste producten op de juiste manier aanbieden, offline (bijvoorbeeld bij optredens) én online.

Raoul (raoul and the wisemen)

CHARLOTTE BOOGAERTS (LIV VERITY):

concrete resultaten

Bart z’n tevredenheid over de zichtbaarheid van z’n muziek is binnen 90 dagen van een 3 naar een 8 gegaan. Tijdens F.I.R.E. zette hij z’n webshop live, waarbij de eerste orders al meteen tijdens F.I.R.E. binnenkwamen.

Peter struggelde voordat ie met FIRE begon met de zichtbaarheid voor z’n muziek, hij beoordeelde z’n tevredenheid daarover met een 3. Direct na afronden van F.I.R.E. gaf ie het een 8! Hij kreeg tijdens F.I.R.E. al veel positieve reacties over de manier waarop hij zichtbaar is op social media: heel aanwezig zonder drammerig te zijn. Hij durft nu zichzelf en z’n muziek te promoten en hij voelt minder remmingen bij de marketing. Dit heeft interesse gewekt op Facebook en Instagram én via de mail kreeg hij meteen ook al meteen positieve reacties. Dit heeft geresulteerd in meer (betrokken) volgers.

Edwin kreeg op z’n eerste video-promo op Facebook, van slechts een week, 30.458 views waarvan 293 langer dan 25% (meer dan een minuut) en ruim 30 hele nieuwe volgers. Ook ziet hij meer volgers op Spotify en Facebook. Hij ervaart meer rust en minder frustratie over alles wat er rondom z’n muziek qua promotie en online speelt, omdat hij het idee heeft 'in control' te zijn. Edwin z’n tevredenheid over de impact die hij maakt met z’n muziek, is dankzij F.I.R.E. van een 3 naar een 7 gegaan, over de zichtbaarheid van z’n muziek van 5 naar 8 en over de impact die hij met z’n muziek maakt op anderen van 4 naar 8!

IK BEN MIRJAM SIEBEN EN HELP MUSICPRENEURS OM HUN FANBASE OP TE BOUWEN DMV ONLINE MARKETING VOL ENTHOUSIASME!

Vanaf de middelbare school speel ik al in bands. In 2006 startte ik THE DIRTY DENIMS en daarmee hebben we tot nu toe al een hoop toffe ervaringen opgedaan, zoals Lowlands, De Wereld Draait Door, 3FM Serious Talent, Zwarte Cross en diverse supportshows.

Ik ben er achter gekomen dat er heel veel mogelijkheden zijn om zélf je fanbase op te bouwen. Een openbaring! Er zijn mensen die zeggen dat de muziekbranche is ingestort, maar ik zie meer kansen dan ooit.

Ik gun iedere muzikant een groeiende fanbase, met veel optredens en waardering. Én ik denk dat de muziekindustrie wel wat meer positiviteit kan gebruiken!

Daarom leer ik muzikanten hoe ze zélf hun muziek in de markt kunnen zetten. Hierdoor zijn ze niet meer afhankelijk van anderen, maar werken ze sámen met anderen aan hun muziekindustrie. Samen met een mentor en like-minded muzikanten.

Na de middelbare school heb ik m'n propedeuse voor MUSIC MANAGEMENT gehaald, maar ben ik daarna overgestapt naar COMMUNICATION & MULTIMEDIA DESIGN, omdat ik toch voelde dat m'n hart meer bij promotie ligt.

M'n stage bij MTV NETWORKS als webredacteur van www.mtv.nl deed me verlangen naar een baan die communicatie en muziek combineert. Na diverse werkgevers ben ik uiteindelijk gaan werken bij POPCENTRUM POPEI in Eindhoven op de promotie-afdeling.

M'n aandacht werd steeds meer getrokken naar Facebook-adverteren en e-mailmarketing. Het afgelopen jaren heb ik me volledig gedompeld in informatie, webinars, bijeenkomsten, (online) cursussen en podcasts, al dan niet speciaal gericht op de muziekindustrie. Op dat gebied ben ik een behoorlijke NERD geworden, ik vind het geweldig, haha! daarnaast leer ik iedere dag weer wat er werkt en wat niet door het gewoon te gaan DOEN voor m'n eigen band.

In m'n vrije tijd geniet ik er het meeste van om zélf op te treden, m'n eigen band te promoten en naar concerten te gaan. 

WIL JIJ OOK ELKE DAG
NIEUWE FANS AANTREKKEN?

HET F.I.R.E PROGRAMMA:

  • Toegang (minimaal 1 jaar) tot de online training met 6 modules, met daarin alle informatie voor het opzetten van jouw nieuwe marketingstrategie. 
  • Toegang (90 dagen) tot de F.I.R.E. community met daarin de andere muzikanten, om de week een live Q&A, iedere week een korte concrete masterclass tijdens de What Works Wednesday én 1x per maand een masterclass van een externe expert over wisselende onderwerpen.
  • Persoonlijke support (90 dagen): stel vragen en krijg binnen 1 werkdag reactie zodat je weer snel verder kunt.
  • 24 augustus 2020 start de volgende ronde, er zijn nog plekken vrij. Met nu als bonus: meteen al toegang tot de F.I.R.E. community vanaf het moment dat je besluit mee te doen! (de officiële 90 dagen blijven geldig vanaf 24 augustus)


VEELGESTELDE VRAGEN OVER F.I.R.E.

Hoeveel tijd heb ik nodig voor het programma?
Het verschilt per persoon en per module, dus daar kan ik echt geen eenduidig antwoord op geven. Want het het ligt aan hoeveel je al hebt opgebouwd, wat je basiskennis is en je vermogen om dingen wel of niet snel uit te vogelen. Ook is er een verschil per module, de ene module kost gemiddeld meer tijd dan de ander, maar ook hier heeft jouw specifieke situatie invloed op. Ga uit van een minimum van 2 à 3 uur per week om de lessen te bekijken en te implementeren, maar er zijn ook muzikanten die er één of meerdere uren per dag aan hebben besteed. Je kunt de tijd verdelen naar eigen inzicht en wanneer het jou uitkomt. Weet dat je niet alles binnen de suppurtperiode dagen áf hoeft te hebben. Alleen de support vervalt na die periode, maar je blijft toegang hebben tot de leeromgeving. Je kunt er eventueel ook voor kiezen de support te verlengen. Je kunt het dus indelen zoals dat goed is voor jouw eigen situatie.

Wat is de investering voor het programma?
Dat bespreek ik graag met je in het persoonlijk gesprek, omdat ik eerst wil kunnen inschatten of F.I.R.E. de juiste oplossing voor je is. Je kunt daarna altijd beslissen of wel of niet mee te doen, ik vind het sowieso leuk om je te spreken.

Hoe weet ik of dit programma resultaten geeft voor mijn muziek?
De klanten die F.I.R.E. hebben gevolgd zijn achteraf blij met de resultaten die het ze brengt (zie reviews). F.I.R.E. is wel een programma waarin je zelf ook tijd moet steken om resultaten te halen. Sommige resultaten hebben meer tijd nodig, maar op korte termijn merken ze al verschillen op het gebied van organisatie, mindset en zichtbaarheid. Neem het niet van mij aan dat deze training werkt, maar lees wat mensen die jou voor zijn gegaan er over zeggen (zie testimonials en 'concrete resultaten' op deze pagina).

jesse deledda (stompin' grounds)

KATHLEEN WILLEMS:

concrete resultaten

Timo z’n gevoel over dat hij weet welke stappen hij moet zetten om verder te komen in z’n muzikale carrière is tijdens F.I.R.E. van 2 naar 8 gegaan. Hij behaalde binnen de F.I.R.E. periode ook al z’n eerste 1000 video views met z’n Facebook-advertentie!

Wendy haar tevredenheid over haar muzikale carrière is dankzij F.I.R.E. van een 6 naar 8 gegaan. Haar zichtbaarheid gaf ze eerst een 4 en na afloop een 9. Ze weet nu veel beter welke stappen ze nu moet zetten om verder te komen (van 6 naar 10!). En ze ervaart nu veel meer een gevoel van focus, het voelde voor haar eerst als een 3 en na afronden van F.I.R.E. beoordeelde ze het met een 9. Wendy wordt mede dankzij F.I.R.E. de Facebook verantwoordelijken op haar werk. Charlotte krijgt nu veel vaker reacties op haar posts of liedjes. Ze merkt ook dat ze de juiste mensen aantrekt door haar persoonlijke posts. Ze is heel blij dat ze nu veel meer impact maakt met haar muziek. Voordat ze met F.I.R.E. begon gaf ze het een cijfer 6 en na afloop een 10! Ze weet nu ook beter welke stappen ze moet nemen om verder te komen: van 4 naar 8.

Charlotte krijgt nu veel vaker reacties op haar posts of liedjes. Ze merkt ook dat ze de juiste mensen aantrekt door haar persoonlijke posts. Ze is heel blij dat ze nu veel meer impact maakt met haar muziek. Voordat ze met F.I.R.E. begon gaf ze het een cijfer 6 en na afloop een 10! Ze weet nu ook beter welke stappen ze moet nemen om verder te komen: van 4 naar 8.

wendy delbut (timeloop):

timo bee (timber):


Nog niet zeker of F.I.R.E. iets voor jou is? Vul dan dit formulier in, dan neem ik contact op en maken we samen een inschatting:

>> AANVRAAG FORMULIER <<

NOG ANDERE VRAGEN?

Mail dan naar mirjam@onlightning.nl

BART NUMAN (TOFFE HAAN):

MAARTEN TROMP (BMI GOES INDIA):

BRENT KERKHOFS (AMBUSH):

MIRANDA MELGER:

>
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .