fbpx

online groepscoachingsprogramma f.i.r.e.

Leer hoe je meer fans, optredens en waardering krijgt

met online marketing

  • Maak jij goede muziek waarbij zowat alles klopt, maar schijnt niemand het op te merken?
  • Vind je het lastig om optredens te vinden?
  • Zou je een groter publiek willen bereiken?
  • Heb je behoefte aan meer waardering en impact?
  • Wil je meer bezoekers trekken bij optredens?

'AAN BLIJVEN KLOOIEN' IS FRUSTREREND EN DEMOTIVEREND

Als je weinig waardering voelt voor je muziek en je je doelen jaar na jaar niet haalt, werkt dat behoorlijk demotiverend. Het zal niet voor het eerst zijn dat een band of muzikant vroegtijdig stopt met muziek maken omdat het maar niet lukt om een fanbase op te bouwen. En dat is zonde, want vaak is er genoeg potentie en talent!

Als het je niet lukt om onder de aandacht te komen van mensen die je muziek waarderen, dan blijf je aanmodderen binnen je kring van familie, vrienden en kennissen. Zij vinden het meestal leuk omdat JIJ het bent, maar je mist dan de echte erkenning voor je muziek, echte fans!

Grote kans dat je je muziek probeert te promoten via optredens, social media en mails, maar het kan lijken alsof niemand je hoort. Misschien steek je er heel veel tijd en energie in maar komt er weinig voor terug. Bijvoorbeeld bij het boeken van (goed betaalde) optredens: je mailt je suf maar er komen maar weinig (positieve) reacties terug.

Dit kan frustrerend zijn, maar laat je niet uit het veld slaan!


Veel muzikanten hebben als hoofddoel: lekker veel optreden. Dat is het moment waarop alles samenkomt. Waar de 'rush' wordt gevoeld. Waar de connectie wordt gemaakt met het publiek. Begrijpelijk! Want dat heb ik zelf ook.

Het probleem bij het boeken van je eigen optredens is dat je vaak geen reactie krijgt. Ook heel herkenbaar. Wat ik overigens merk bij m'n eigen band is dat het steeds makkelijker wordt nu we zelf onze fanbase laten groeien. Natuurlijk krijg ik nog steeds niet altijd reactie, maar nu komen er ook optredens naar ONS toe!

Wat ik vaak hoor van muzikanten is dat ze optredens willen gebruiken voor het opbouwen van naamsbekendheid en een fanbase. En daar zit 'm het probleem: boekers willen je juist pas liever boeken als je die al HEBT! Een beetje zoals het kip-en-het-ei-verhaal dus.

We leven in 2019 en gelukkig hebben we nu iets om dit te doorbreken: online marketing. Hiermee kun je je naamsbekendheid en fanbase zélf laten groeien! Natuurlijk is het niet iets wat van de ene op de andere dag werkt. Maar als je hier consistent, slim en efficiënt mee aan de slag gaat, dan krijg je geleidelijk aan steeds makkelijker optredens.

Hoe fijn zou het zijn als...

... optredens (makkelijker) naar jou toe zouden komen.


... je iedere dag, op een effectieve en efficiënte wijze, je fanbase laat groeien en niet alleen nieuwe fans aantrekt, maar soms ook vrienden voor het leven. 


... je online onverwachte enthousiaste berichtjes krijgt van mensen uit binnen- en buitenland.

Je zou je gewaardeerd voelen, gehoord, positief en enthousiast!

Wat helpt om meer fans, optredens en waardering te krijgen:

  • Een strategie om een constante stroom nieuwe (potentiële) fans aan te trekken.
  • Kennis over jezelf, je muziek en je ideale fan.
  • De juiste mindset, die veel makkelijker de deuren opent naar meer fans, optredens en (media-)aandacht.
  • Een stappenplan dat rekening houdt met de menselijke psychologie.
  • Efficiënte tools om dit ook binnen jouw tijd en energie te doen.
  • Kennis over (en het implementeren van) positionering, planning, social media, merchandise en sales, social media advertenties en e-mailmarketing.

BEN JIJ EEN ONDERNEMENDE MUZIKANT DIE BEROEMD WIL WORDEN IN JE NICHE? DAN IS DE ONLINE TRAINING F.I.R.E. PERFECT GESCHIKT VOOR JOU! 

F.I.R.E. STAAT VOOR:

INTERACTIE
Ga zélf de interactie aan, maar introduceer jezelf met 'swag': zorg voor een indirecte introductie en blijf weg van agressieve marketing.

Door heel zichtbaar te zijn op de juiste online kanalen word jij snel beroemd in je genre en blijf je top of mind zodat je een constante stroom van fans krijgt.

RELEVANTIE
Doordat je weet wie je ideale fan is, welke cultuur daar omheen hoort en wat hem of haar bezighoudt, kun je super relevante content delen.

Daar creëer je aantrekkingskracht mee en bouw je aan een échte connectie die van twee kanten komt.

EIGENHEID
Ga voor een persoonlijke aanpak door middel van een passende tone-of-voice en voel aan waarin je je onderscheidt van je idolen.

Leer van de beste voorbeelden, maar blijf altijd je authentieke zelf. Daar ga je de juiste mensen mee aanspreken.

Door deze 3 elementen in te zetten voor je muziek, word je beroemd in je niche en krijg je échte waardering voor je muziek.

Peter de Roeck (Roekie) over F.I.R.E.:

Na het doorlopen van het programma heb jij:

  • Een marketingsysteem waarmee je op een voorspelbare basis de leukste fans aantrekt.
  • Een complete social media strategie waarmee je beroemd wordt in je niche.
  • Een stappenplan om doelen te stellen en te behalen.
  • Kennis over meetbare direct-to-fan marketing, waardoor je minder afhankelijk wordt van stakeholders in de muziekindustrie.

"

''Voorheen rommelden we maar wat aan op basis van natte vinger werk zonder enige gedachte erachter. Dat is nu heel anders. Ik ben veel doelmatiger bezig. Er zit een verhaal achter, een idee. Ik heb veel geleerd wat ik nog niet wist. 


Ik vond de hele directe praktische uitleg aan de hand van voorbeelden erg waardevol. Bijv. de instellingsfilmpjes voor Facebook en Mailchimp. Dat geeft een heel duidelijk beeld van hetgeen wat mogelijk is en hoe dat te bewerkstelligen. Concrete info, daar heb ik veel aan.


De wijze waarop Mirjam persoonlijk 1 op 1 vragen heeft beantwoord is gewoon helemaal top!!! Het heeft aantoonbaar geholpen.

....she taught an old dog some new tricks! :-)''


Aeilko Venema (Hardland)

INHOUD van de training

Module 1:
Positionering

Je leert jezelf en je ideale klant tot in detail kennen en hoe je dit inzet voor je muziek.


Module 2:
PROMOTIE PLANNING

Je gaat aan de slag met je dromen en doelen en maakt een planning zodat promotie je daarin ondersteunt.

Module 3:
SOCIAL MEDIA

Je gaat je kanalen aanmaken / verbeteren, content delen die écht connectie maakt en de perfecte strategie implementeren.

Module 4:
merchandise

De juiste producten op de juiste manier aanbieden, offline (bijvoorbeeld bij optredens) én online.

Module 5:
E-MAILMARKETING

Relatie opbouwen met geïnteresseerden door middel van e-mail en ze zo laten groeien tot superfans.

Module 6:
adverteren

Leer hoe je je fanbase en

e-maillijst opbouwt, zichtbaar wordt en meer bezoekers naar optredens trekt.

JESSE DELEDDA (STOMPIN' GROUNDS) OVER F.I.R.E.:

IK BEN MIRJAM SIEBEN EN HELP MUSICPRENEURS OM HUN FANBASE OP TE BOUWEN DMV ONLINE MARKETING VOL ENTHOUSIASME!

Vanaf de middelbare school speel ik al in bands. In 2006 startte ik THE DIRTY DENIMS en daarmee hebben we tot nu toe al een hoop toffe ervaringen opgedaan, zoals Lowlands, De Wereld Draait Door, 3FM Serious Talent, Zwarte Cross en diverse supportshows.

Ik ben er achter gekomen dat er heel veel mogelijkheden zijn om zélf je fanbase op te bouwen. Een openbaring! Er zijn mensen die zeggen dat de muziekbranche is ingestort, maar ik zie meer kansen dan ooit.

Ik gun iedere muzikant een groeiende fanbase, met veel optredens en waardering. Én ik denk dat de muziekindustrie wel wat meer positiviteit kan gebruiken!

Daarom leer ik muzikanten hoe ze zélf hun muziek in de markt kunnen zetten. Hierdoor zijn ze niet meer afhankelijk van anderen, maar werken ze sámen met anderen aan hun muziekindustrie. Samen met een mentor en like-minded muzikanten.

Na de middelbare school heb ik m'n propedeuse voor MUSIC MANAGEMENT gehaald, maar ben ik daarna overgestapt naar COMMUNICATION & MULTIMEDIA DESIGN, omdat ik toch voelde dat m'n hart meer bij promotie ligt.

M'n stage bij MTV NETWORKS als webredacteur van www.mtv.nl deed me verlangen naar een baan die communicatie en muziek combineert. Na diverse werkgevers ben ik uiteindelijk gaan werken bij POPCENTRUM POPEI in Eindhoven op de promotie-afdeling.

M'n aandacht werd steeds meer getrokken naar Facebook-adverteren en e-mailmarketing. Het afgelopen jaren heb ik me volledig gedompeld in informatie, webinars, bijeenkomsten, (online) cursussen en podcasts, al dan niet speciaal gericht op de muziekindustrie. Op dat gebied ben ik een behoorlijke NERD geworden, ik vind het geweldig, haha! daarnaast leer ik iedere dag weer wat er werkt en wat niet door het gewoon te gaan DOEN voor m'n eigen band.

In m'n vrije tijd geniet ik er het meeste van om zélf op te treden, m'n eigen band te promoten en naar concerten te gaan. 

Bart numan (toffe haan) over F.I.R.E.:

"

'''Ik wilde meer handvatten en kennis krijgen om bereik te vergroten en social media in te zetten. Ik heb nu na afloop daadwerkelijk meer inzicht in de te nemen stappen en heb een strategie geïmplementeerd. Dat voelt prettig. Een planning voor social media posts biedt houvast en structuur en verlegt de focus naar momenten dat er inspiratie is in plaats van een ad hoc benadering.


Het leukst vond ik de groepscalls. Leuk om van andere muzikanten te horen waar zij mee bezig zijn en waar ze tegenaan lopen. Ik vond de praktijkvoorbeelden heel waardevol. Regelmatig kwamen voorbeelden van The Dirty Denims voorbij, dus je kon ook heel goed zien dat dingen werkten.''

WIL JIJ OOK ELKE DAG
NIEUWE FANS AANTREKKEN?

HET F.I.R.E PROGRAMMA BEVAT:

  • Toegang (onbeperkt, zolang de training bestaat) tot de online training met 6 modules, met daarin alle informatie voor het opzetten van jouw nieuwe marketingstrategie. 
  • Toegang (120 dagen) tot de Facebook community met daarin om de week een live groepscoaching op een doordeweekse avond (vragen vooraf insturen). Na de 120 dagen kom je in plaats daarvan in de ‘alumni’ Facebook-community waarin muzikanten onderling kennis en ervaringen blijven delen.
  • Persoonlijke support (120 dagen) via Facebook Messenger

maarten tromp (bmi goes india) over F.I.R.E.:

VEELGESTELDE VRAGEN OVER F.I.R.E.

Kun je de modules ook los afnemen?
Nee, in F.I.R.E. pakken we de marketing aan van strategie tot uitvoering, van het begin (positionering) tot het eind (adverteren). Ik weet uit ervaring dat het totaalplaatje moet kloppen om resultaat te boeken. Het heeft geen zin om nieuwe fans aan proberen te trekken als je niet weet wie je ideale fan is of als je social media kanalen niet op orde zijn bijvoorbeeld. Je leert een complete basis waar je je hele carrière nog iets aan hebt: positionering, planning, social media, merchandise, e-mailmarketing en social advertenties.

Naast deze kennis is er accountability inbegrepen, dat ervoor zorgt dat je ook daadwerkelijk iets gaat DOEN en resultaten gaat halen doordat je het samen met mij en anderen doet en daardoor eerder verantwoording aan jezelf aflegt. Ik vind het belangrijk om het alleen als totaalprogramma aan te bieden omdat ik wil dat alle muzikanten er goed mee zijn geholpen.

Wat is de investering voor het programma?
Dat vertel ik je graag in het gesprek, no (guitar)strings attached. Ik vind het sowieso leuk om je te spreken, ongeacht of je uiteindelijk mee doet of niet. Dus ook als je twijfelt of het programma iets voor je is maak ik graag een afspraak. De investering is in ieder geval nooit zo groot als ik zelf heb geïnvesteerd in de kennis die in F.I.R.E. is verwerkt.

Hoeveel tijd heb ik nodig voor het programma?
Het verschilt per persoon en per module, maar gemiddeld zul je ongeveer 2 à 3 uur nodig hebben per week om de lessen te bekijken en te implementeren. Je kunt de tijd verdelen naar eigen inzicht en wanneer het jou uitkomt. Weet dat je niet alles binnen de 120 dagen áf hoeft te hebben. Alleen de support vervalt na die 120 dagen, maar je blijft toegang hebben tot de leeromgeving. Voorgaande deelnemers konden het combineren met werk, gezin en andere (muzikale) bezigheden.

Wanneer kan ik beginnen?
Dat is afhankelijk van de situatie en het moment. Dat bespreek ik graag met je in het gesprek.

Hoe weet ik of dit programma resultaten geeft voor mijn muziek?
De klanten die F.I.R.E. hebben gevolgd zijn achteraf blij met de resultaten die het ze brengt (zie reviews). F.I.R.E. is wel een programma waarin je zelf ook tijd moet steken om resultaten te halen. Sommige resultaten hebben meer tijd nodig, maar op korte termijn merken ze al verschillen op het gebied van organisatie, mindset en zichtbaarheid. Neem het niet van mij aan dat deze training werkt, maar lees wat mensen die jou voor zijn gegaan er over zeggen (zie testimonials op deze pagina).

Nog niet zeker of F.I.R.E. iets voor jou is? Vul dan dit formulier in, dan neem ik contact op en maken we samen een inschatting:

>> AANVRAAG FORMULIER <<

NOG ANDERE VRAGEN?

Mail dan naar mirjam@onlightning.nl

brent kerkhofs (ambush) over F.I.R.E.:

>