fbpx

f.i.r.e. MEMBERSHIP

ONLINE MARKETING TRAINING
+
MUZIKANTEN-COMMUNITY


VERGROOT JE FANBASE, TREK MEER LUISTERAARS AAN, KRIJG MEER WAARDERING VOOR JE MUZIEK EN MAAK MEER OMZET


  • Maak jij goede muziek waarbij zowat alles klopt, maar schijnt niemand het op te merken?
  • Vind je het lastig om optredens te vinden?
  • Zou je een groter publiek willen bereiken?
  • Heb je behoefte aan meer waardering en impact?
  • Wil je meer bezoekers trekken bij optredens?
  • Wil je meer geld verdienen met je muziek, een halve of misschien wel een hele boterham, zodat je er ook meer tijd aan kunt besteden?

'AAN BLIJVEN KLOOIEN' IS FRUSTREREND EN DEMOTIVEREND

Als je weinig waardering voelt voor je muziek en je je doelen jaar na jaar niet haalt, werkt dat behoorlijk demotiverend. Het zal niet voor het eerst zijn dat een band of muzikant vroegtijdig stopt met muziek maken omdat het maar niet lukt om een fanbase op te bouwen. En dat is zonde, want vaak is er genoeg potentie en talent!

Als het je niet lukt om onder de aandacht te komen van mensen die je muziek waarderen, dan blijf je aanmodderen binnen je kring van familie, vrienden en kennissen. Zij vinden het meestal leuk omdat JIJ het bent, maar je mist dan de echte erkenning voor je muziek, echte fans!

Grote kans dat je je muziek probeert te promoten via optredens, social media en mails, maar het kan lijken alsof niemand je hoort. Misschien steek je er heel veel tijd en energie in maar komt er weinig voor terug. Bijvoorbeeld bij het boeken van (goed betaalde) optredens: je mailt je suf maar er komen maar weinig (positieve) reacties terug. 

Dit kan frustrerend zijn, maar laat je niet uit het veld slaan!


Veel muzikanten hebben als hoofddoel: lekker veel optreden. Dat is het moment waarop alles samenkomt. Waar de 'rush' wordt gevoeld. Waar de connectie wordt gemaakt met het publiek. Begrijpelijk! Want dat heb ik zelf ook. 

Het probleem bij het boeken van je eigen optredens is dat je vaak geen reactie krijgt. Ook heel herkenbaar. Wat ik overigens merk bij m'n eigen band is dat het steeds makkelijker wordt nu we zelf onze fanbase laten groeien. Natuurlijk krijg ik nog steeds niet altijd reactie, maar nu komen er ook optredens naar ONS toe! 

Wat ik vaak hoor van muzikanten is dat ze optredens willen gebruiken voor het opbouwen van naamsbekendheid en een fanbase. En daar zit 'm het probleem: boekers willen je juist pas liever boeken als je die al HEBT! Een beetje zoals het kip-en-het-ei-verhaal dus. 

Gelukkig hebben we nu iets om dit te doorbreken: online marketing. Hiermee kun je je naamsbekendheid en fanbase zélf laten groeien! Natuurlijk is het niet iets wat van de ene op de andere dag werkt. Maar als je hier consistent, slim en efficiënt mee aan de slag gaat, dan krijg je geleidelijk aan steeds makkelijker optredens.

Hoe fijn zou het zijn als...

... je iedere dag, op een effectieve en efficiënte wijze, je fanbase laat groeien en nieuwe fans aantrekt voor je muziek?


... je online onverwachte enthousiaste berichtjes krijgt van mensen uit binnen- en buitenland?


... optredens voortaan (makkelijker) naar jou toe zouden komen?

Je zou je gewaardeerd voelen, gehoord, positief en enthousiast!

Wat helpt om meer fans, optredens en waardering te krijgen:

  • Een strategie om een constante stroom nieuwe (potentiële) fans aan te trekken.
  • Kennis over jezelf, je muziek en je ideale fan.
  • De juiste mindset, die veel makkelijker de deuren opent naar meer fans, optredens en (media-)aandacht.
  • Een stappenplan dat rekening houdt met de menselijke psychologie.
  • Efficiënte tools om dit ook binnen jouw tijd en energie te doen.
  • Het juiste mentorship van iemand die je al is voorgegaan.
  • Kennis over (en het implementeren van) positionering, planning, social media, merchandise en sales, social media advertenties en e-mailmarketing.

ONDERDEEL 1 van f.i.r.e. membership: 
f.i.r.e. TRAINING

BEN JIJ EEN ONDERNEMENDE MUZIKANT DIE BEROEMD WIL WORDEN IN JE NICHE? DAN IS DE ONLINE TRAINING F.I.R.E. PERFECT GESCHIKT VOOR JOU! 

F.I.R.E. STAAT VOOR:

INTERACTIE
Ga zélf de interactie aan, maar introduceer jezelf met 'swag': zorg voor een indirecte introductie en blijf weg van agressieve marketing.

Door heel zichtbaar te zijn op de juiste online kanalen word jij snel beroemd in je genre en blijf je top of mind zodat je een constante stroom van fans krijgt.

RELEVANTIE
Doordat je weet wie je ideale fan is, welke cultuur daar omheen hoort en wat hem of haar bezighoudt, kun je super relevante content delen.

Daar creëer je aantrekkingskracht mee en bouw je aan een échte connectie die van twee kanten komt.

EIGENHEID
Ga voor een persoonlijke aanpak door middel van een passende tone-of-voice en voel aan waarin je je onderscheidt van je idolen.

Leer van de beste voorbeelden, maar blijf altijd je authentieke zelf. Daar ga je de juiste mensen mee aanspreken.

Door deze 3 elementen in te zetten voor je muziek, word je beroemd in je niche en krijg je échte waardering voor je muziek.

Na het doorlopen van het programma heb jij:

  • Een marketingsysteem waarmee je op een voorspelbare basis de leukste fans aantrekt.
  • Een complete social media strategie waarmee je beroemd wordt in je niche.
  • Een stappenplan om doelen te stellen en te behalen.
  • Kennis over meetbare direct-to-fan marketing, waardoor je minder afhankelijk wordt van stakeholders in de muziekindustrie.

concrete resultaten f.i.r.e. training

Koen z’n laatste video view advertentie liep echt super, vertelde hij. Op het moment van schrijven had de video 35.409 mensen bereikt, was 23.000 keer bekeken, had 477 likes, 169 comments en was 110 keer gedeeld! Dit allemaal in een vrij korte periode en met een budget van maar 1 euro per dag. Hij had sinds het plaatsen van de advertentie (afgelopen 28 dagen) ook 190 nieuwe pagina vind-ik-leuks! Hij zegt: “Het aanmaken van de juiste doelgroep is essentieel om de juiste mensen te bereiken. Bedankt om mij dit te leren waardoor ik nu zulke mooie resultaten behaal!"

Aeilko ging in 90 dagen van ongeveer 950 volgers op Facebook naar 1308 volgers, voornamelijk door organische posts op z’n Facebook-pagina.

Jesse beoordeelde z’n tevredenheid over de zichtbaarheid van z’n muziek bij de start van F.I.R.E. met een 5 en direct na voltooien van F.I.R.E. met een 8! Het gaf Jesse een kick om z’n niche te bepalen en vragen te stellen aan fans, vanwege de vele reacties. Hij krijgt nu ook steeds meer de opmerking 'jullie gaan wel echt goed ?”.

Timo z’n gevoel over dat hij weet welke stappen hij moet zetten om verder te komen in z’n muzikale carrière is tijdens F.I.R.E. van 2 naar 8 gegaan. Hij behaalde binnen de F.I.R.E. periode ook al z’n eerste 1000 video views met z’n Facebook-advertentie!

Charlotte krijgt nu veel vaker reacties op haar posts of liedjes. Ze merkt ook dat ze de juiste mensen aantrekt door haar persoonlijke posts. Ze is heel blij dat ze nu veel meer impact maakt met haar muziek. Voordat ze met F.I.R.E. begon gaf ze het een cijfer 6 en na afloop een 10! Ze weet nu ook beter welke stappen ze moet nemen om verder te komen: van 4 naar 8.

INHOUD van de training

Module 1:
Positionering

Je leert jezelf en je ideale klant tot in detail kennen en hoe je dit inzet voor je muziek.


Module 2:
PROMOTIE PLANNING

Je gaat aan de slag met je dromen en doelen en maakt een planning zodat promotie je daarin ondersteunt.

Module 3:
SOCIAL MEDIA

Je gaat je kanalen aanmaken / verbeteren, content delen die écht connectie maakt en de perfecte strategie implementeren.

Module 4:
ADVERTEREN

Leer hoe je je fanbase en

e-maillijst opbouwt, zichtbaar wordt en meer bezoekers naar optredens trekt.

Module 5:
E-MAILMARKETING

Relatie opbouwen met geïnteresseerden door middel van e-mail en ze zo laten groeien tot superfans.

Module 6:
merchandise

De juiste producten op de juiste manier aanbieden, offline (bijvoorbeeld bij optredens) én online.

DIT ZEGGEN MUZIKANTEN OVER DE F.I.R.E. TRAINING:

concrete resultaten f.i.r.e. training

Bart z’n tevredenheid over de zichtbaarheid van z’n muziek is binnen 90 dagen van een 3 naar een 8 gegaan. Tijdens F.I.R.E. zette hij z’n webshop live, waarbij de eerste orders al meteen tijdens F.I.R.E. binnenkwamen.

Peter struggelde voordat ie met F.I.R.E. begon met de zichtbaarheid voor z’n muziek, hij beoordeelde z’n tevredenheid daarover met een 3. Direct na afronden van F.I.R.E. gaf ie het een 8! Hij kreeg tijdens F.I.R.E. al veel positieve reacties over de manier waarop hij zichtbaar is op social media: heel aanwezig zonder drammerig te zijn. Hij durft nu zichzelf en z’n muziek te promoten en hij voelt minder remmingen bij de marketing. Dit heeft interesse gewekt op Facebook en Instagram én via de mail kreeg hij meteen ook al meteen positieve reacties. Dit heeft geresulteerd in meer (betrokken) volgers.

Edwin kreeg op z’n eerste video-promo op Facebook, van slechts een week, 30.458 views waarvan 293 langer dan 25% (meer dan een minuut) en ruim 30 hele nieuwe volgers. Ook ziet hij meer volgers op Spotify en Facebook. Hij ervaart meer rust en minder frustratie over alles wat er rondom z’n muziek qua promotie en online speelt, omdat hij het idee heeft 'in control' te zijn. Edwin z’n tevredenheid over de impact die hij maakt met z’n muziek, is dankzij F.I.R.E. van een 3 naar een 7 gegaan, over de zichtbaarheid van z’n muziek van 5 naar 8 en over de impact die hij met z’n muziek maakt op anderen van 4 naar 8!

Wendy haar tevredenheid over haar muzikale carrière is dankzij F.I.R.E. van een 6 naar 8 gegaan. Haar zichtbaarheid gaf ze eerst een 4 en na afloop een 9. Ze weet nu veel beter welke stappen ze nu moet zetten om verder te komen (van 6 naar 10!). En ze ervaart nu veel meer een gevoel van focus, het voelde voor haar eerst als een 3 en na afronden van F.I.R.E. beoordeelde ze het met een 9. Wendy wordt mede dankzij F.I.R.E. de Facebook verantwoordelijken op haar werk. Charlotte krijgt nu veel vaker reacties op haar posts of liedjes. Ze merkt ook dat ze de juiste mensen aantrekt door haar persoonlijke posts. Ze is heel blij dat ze nu veel meer impact maakt met haar muziek. Voordat ze met F.I.R.E. begon gaf ze het een cijfer 6 en na afloop een 10! Ze weet nu ook beter welke stappen ze moet nemen om verder te komen: van 4 naar 8.

ONDERDEEL 2 van f.i.r.e. membership: 
f.i.r.e. community

Het is goed om jezelf naast de F.I.R.E. training te blijven ontwikkelen, nóg meer kennis op te doen, je promotionele skills verder te verbeteren, te sparren met andere muzikanten en gemotiveerd blijven om dátgene te doen waarmee je impact kunt maken met je muziek.

Hoewel het super lekker is om het heft in eigen handen te hebben, zelf verantwoordelijkheid te dragen voor je muzikale succes en te ervaren wat kennis en skills met je zelfverzekerdheid doen, kan het ook wel weer eng zijn om het alleen te moeten doen. Het gevaar zit ‘m in de vraag of je jezelf genoeg kunt motiveren om door te pakken. En alleen is ook maar alleen, als je in je eigen hoofd bezig bent zonder er over te kunnen praten met anderen kan dat eenzaam voelen en soms zelfs frustrerend.


Daarom krijg je in het F.I.R.E. membership ook toegang tot de F.I.R.E. community!


F.I.R.E. COMMUNITY

De F.I.R.E. community mastermind is een online platform dat draait om empowerment van muzikanten op zakelijk gebied, d.m.v. kennis over online marketing en ondernemerschap. In onderstaande onderdelen van de community zijn de 3 M’s vertegenwoordigd: Marketing, Money, Mindset.

Marketing
Daar ben je binnen F.I.R.E. natuurlijk het grootste gedeelte mee bezig. Marketing is belangrijk omdat je daarmee nieuwe luisteraars voor je muziek kunt aantrekken én huidige volgers verder de fanreis in helpen. Dit heeft ook weer invloed op de 2 andere M’s. Marketing is altijd in beweging en iedere dag is er wel weer iets nieuws of anders. Daarom in de community iedere week een Mini Masterclass waarin je up-to-date inspiratie en tips krijgt en nodig ook regelmatig externe expert uit om masterclasses te geven.

Money
Of je nu muziek als hobbyist, semi-professional of professional benaderd: er komt altijd wel geld bij kijken. Hoe kun je je financiën het beste vormgeven? Hoe ga je met je administratie om? Hoe kun je ervoor zorgen dat je altijd geld hebt voor datgene wat je belangrijk vindt? Binnen het F.I.R.E. programma zelf wordt daar minder aandacht aan besteedt, daarom zal hier in de community zelf meer aandacht voor komen tijdens de (Mini) Masterclasses.

Mindset
Je wil ‘on FIRE’ blijven. Gemotiveerd zijn. Zorgen dat dat vlammetje aangewakkerd blijft en zelfs zo nu en dan eens flink opgestookt wordt. Motivatie en mindset is misschien nog wel het allerbelangrijkste van alles. Een simpel voorbeeld zijn de wekelijkse successen en intenties in de community waarmee we successen met elkaar vieren en doelen stellen voor de volgende week. 


INHOUD COMMUNITY

  • Onbeperkt vragen stellen in de community, waarop ik (en andere muzikanten) binnen 1 werkdag antwoord
  • Om de week een live Q&A, waarin ik je vragen beantwoord in live video, eventueel inclusief videobellen 
  • 1x per week een Mini Masterclass door mij met up-to-date tips en tricks 
  • Regelmatig bonus masterclasses door externe experts over wisselende onderwerpen 
  • Feedback Friday: herinnering en stimulans om met de promotie van je muziek bezig te zijn
  • Successen & Intenties op zondag: stimulans om deze bij te houden en te leren van die van anderen
  • Onbeperkte connectie en accountability met gelijkgestemde muzikanten

WIL JIJ OOK ELKE DAG
NIEUWE FANS AANTREKKEN?

HET F.I.R.E MEMBERSHIP:

  • Toegang tot de Onlightning leeromgeving met daarin het F.I.R.E. marketingprogramma voor muzikanten én toekomstige nieuwe cursussen
  • Toegang tot de F.I.R.E. mastermind community
  • Eerste kans en 33% korting op evenementen
  • Gezelligheid en positiviteit! (ook belangrijk)
  • Wat heb je te verliezen? Je krijgt met dit nieuwe membership toegang tot al mijn online marketing kennis en tools én tot de super leuke en leerzame community, voor het laagste bedrag ooit!

De abonnementen worden bij verlenging automatisch afgeschreven en hebben een opzegtermijn van 14 dagen vóór verlenging (opzeggen via mirjam@onlightning.nl).
De prijs die je nu betaalt zal je altijd behouden als je verlengt.
Als je na een termijn besluit niet te verlengen en je wilt later weer opnieuw instappen dan kan dat tegen de op dat moment geldende prijzen.

Hulp nodig bij de financiering en werk/onderneem je in de culturele/creatieve sector?
Check het 'WerktuigPPO' fonds, voor een vergoeding van 1/3 van het incl btw bedrag!
(of in sommige gevallen zelfs meer).
Omschrijf in de aanvraag dat je de 'F.I.R.E. online marketing training 
voor muzikanten' wil volgen.


Nog niet zeker of F.I.R.E. iets voor jou is? Vul dan dit formulier in, dan neem ik contact op en maken we samen een inschatting:

>> AANVRAAG FORMULIER <<

NOG ANDERE VRAGEN?

Mail dan naar mirjam@onlightning.nl

>
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .